از جنایات آینده در کانادا تا عصر جدید فیلمسازان کره ای | مروری بر به ۳ فیلم جشنواره کن
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۴۰۰۸
همشهری آنلاین: دیوید کراننبرگ، کارگردان کانادایی، دوباره با جدیدترین فیلم خود با عنوان «جنایات آینده» به کن بازگشته است. در این فیلم بازیگرانی نظیر ویگو مورتنسن، لئا سیدو و کریستن استیوارت که اغلب در فیلمهای کراننبرگ بازی میکنند، ایفای نقش کردهاند. کراننبرگ در این فیلم رازآلود، یکی از دشوارترین لحظات ادوار بشر در کره زمین را در زمانی که انسان ناگزیر به تغییر ساختار بیولوژیک خود بهمنظور انطباق با دنیای مصنوعی و شیمیایی اطراف خود میشود، روایت کرده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
ویگو مورتنسن و لئا سیدو در این فیلم در نقش ۲ستاره هنرهای نمایشی ظاهر شدهاند که تحول و دگردیسی اندام انسانی را در نمایشی پیشگامانه در معرض دید عموم میگذارند. این نمایشها توجه کریستن استیوارت را که در نقش بازرس نهاد ملی «ثبت اندامهای انسانی» فعالیت میکند بهخود جلب کرده است. با تحقیقات وی، ماموریت این دو ستاره هنرهای نمایشی مشخص میشود؛ نمایش بهکارگیری شیوههای خاص در پیوند اعضا که به ورود انسان به فاز جدیدی از تحول و دگردیسی میانجامد. در تریلری که پیش از نمایش این فیلم در جشنواره کن انتشار یافته بهوضوح چندینبار این جمله هشدارآمیز درباره آینده تکرار میشود که اکنون زمان دیدن نیست، زمان حرف نزدن و گوش دادن است. کراننبرگ فیلمنامه فیلم «جنایات آینده» را ۲۰سال قبل نوشته بود. او در دوران اوج همهگیری کرونا به توصیه رابرت لانتوس، تهیهکننده سینمایی، دوباره این فیلمنامه را مورد بازبینی قرار داد. فیلمبرداری این فیلم نیز در تابستان گذشته در یونان انجام گرفت.
تصمیم وداعپارک چان ووک که در هفتادوپنجمین دوره جشنواره کن با فیلم «تصمیم وداع» در بخش رقابتی حضور یافت پیشتر با فیلم «اولد بوی» و در زمان ریاست کوئینتین تارانتینو بر هیأت داوران بخش رقابتی جشنواره کن در سال۲۰۰۴ توانست جایزه بزرگ این جشنواره را از آن خود کند. او در سال۲۰۰۹ نیز با فیلم ترسناک «تشنگی» به کن بازگشته بود. این بار پارک چان ووک در فیلم «تصمیم وداع» داستانی پلیسی و کارآگاهی پیچیدهای را روایت میکند. یک کارآگاه به صحنه مرگ مردی فراخوانده شده که از ارتفاعات کوهستانی به پایین افتاده است.
در این پرونده ۳احتمال میرود: اول، او در زمان صعود گامی به اشتباه برداشته و بهطور تصادفی سقوط کرده، دوم، او خودکشی کرده است و سوم اینکه فردی او را از بالا به پایین پرت کرده است. کارآگاه مسئول این پرونده همسر مرد متوفی را برای شناسایی جسد او دعوت میکند. با دیدن این زن، کارآگاه متوجه چیز عجیبی در این زن میشود، اما او دقیقا نمیداند چیست. تعداد دیگری از کارآگاهان مرتبط با این پرونده نیز به این زن مشکوک شدهاند. کارآگاه مسئول این پرونده به مرور اما به این زن احساس عاطفی پیدا میکند و این مسئله باعث میشود که او بهطور همزمان به این زن هم شک داشته باشد و هم علاقه عاطفی پیدا کند.
همیشه جوان (تئاتر آمندیه)والریا برونی تادشی در فیلم جدید خود با عنوان «همیشه جوان» داستان گروه جوانی را دنبال میکند که در امتحان ورودی تئاتر امندیه در شهر نانتر فرانسه که ریاست آن را زمانی پاتریس شرو برعهده داشت، پذیرفته میشوند. پاتریس شرو ازجمله بزرگان تئاتر و سینمای فرانسه بود که به استعداد و تواناییهای بازیگران سخت باورمند بود. او بهطور ویژه به رابطه اسطورهای میان بازیگران تئاتر و سینما با شخصیتهایی که نقششان را ایفا میکردند، اعتقاد داشت. به گزارش هالیوود ریپورتر، والریا برونی تادشی که خود یک بازیگر فیلم است، در پنجمین فیلم خود با عنوان «همیشه جوان» به رویدادهای مرتبط با دورانی که پاتریس شرو ریاست تئاتر آمندیه را عهدهدار بود، میپردازد. این نخستین فیلم شخصی برونی است؛ چراکه خود زمانی از دانشجویان این تئاتر بوده و برای نخستینبار بهعنوان بازیگر در فیلم «هتل فرانسه» به کارگردانی پاتریس شرو در سال۱۹۸۷ نقشآفرینی کرده است. والریا برونی تادشی در این فیلم به این مسئله میپردازد که چگونه میتوان بدون گرفتار شدن در دام نوستالژی یا ارائه غیرصادقانه خاطرات قدیمی دوباره به گذشته نگریست. درواقع او در این فیلم به این مسئله اشاره دارد که نزدیک بودن به مکان و زمان وقوع رویدادهایی در گذشته، عملا میتواند بهعنوان شمشیری دو لبه عمل کند. داستان این فیلم درباره ۴فردی است که در سالهای پایانی دهه۱۹۸۰ در امتحان ورودی یکی از مدارس معتبر بازیگری شرکت میکنند. زندگی آنها پس از شرکت در این امتحان وارد دوره جدیدی از بروز احساسات، عشق و در نهایت تراژدی میشود.
کد خبر 678582 برچسبها سینمای جهان جشنواره کن بازیگران سینما و تلویزیون جهانمنبع: همشهری آنلاین
کلیدواژه: سینمای جهان جشنواره کن جشنواره کن
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۴۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال
به گزارش خبرنگار مهر، نمایش «آبیگونه» به نویسندگی و کارگردانی کاوه مهدوی از آثار هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی، از ۲۳ فروردین تا ۳۰ اردیبهشت در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر اجرا میشود.
مهدوی که در بخش نمایشنامهنویسی جشنواره تئاتر رضوی موفق به کسب رتبه شده است، درباره موضوع نمایش «آبیگونه» گفت: این نمایش به جریان زندگی پسری میپردازد که برای دیدن بازی فوتبال تیم محبوبش از مشهد به تهران سفر میکند.
وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر رضوی با جشنوارههای موضوع محور دیگر تفاوت دارد، ویژگی این رویداد را استمرار در برگزاری آن دانست.
نویسنده و کارگردان نمایش «آبی گونه» با اشاره به تغییر رویکرد جشنواره تئاتر رضوی برای حذف بخش رقابتی و تمرکز بر اجراهای عموم گروهها در شهر خود، تاکید کرد: در گذشته رقابتی بودن جشنواره، گروهها را در ارایه اثر برای جشنواره ترغیب میکرد در حالی که در رویکرد جدید، «مخاطب مردمی» و اجرای عموم اولویت بیشتری پیدا کرده است و باید اثر را به نحوی تولید کنیم که مخاطبان مردمی جذب آن شوند که این نکته مثبتی است.
مهدوی در پایان سخنان خود با بیان اینکه توجه به سلیقه و نیاز مخاطب عام در تولید اثر موضوع هوشمندانهای بود که در جشنواره امسال لحاظ شده است، تصریح کرد: اگر موضوع حمایت از اجراهای عمومی گروههای نمایشی به این شیوه استمرار پیدا کند، بحث مخاطبمحوری و توجه به مخاطب مردمی در تولید اثر نیز بیش از پیش محقق خواهد شد چرا که گروه باید تمام جوانب را برای تحمل و رغبت و جذب مخاطب عام در طول ایام اجرای اثر بسنجد که این مهم ظرافت کار را نیز ارتقا میدهد.
عکس از رضا معطریان است.
کد خبر 6095137 فریبرز دارایی